tisdag 12 januari 2010

Förskingringskassan och ÅkHem

Eller Försäkringskassan och ComHem som dom heter.
Jättebra när de funkar, mindre bra annars. Tvärr har det varit oftast som annars för min del.

ComHem:
Fungerade kanon fram till efter flytten, då skapas helt plötsligt en helt ny kundbild och fel fakturor kommer och och fan vet vad. Tre samtalstimmar senare och 7 supportoperatörer senare har vi äntligen rätt tjänster till rätt pris.
Jag använde attityd korrekt men tokförbannad under ytan. Fungerade ganska bra!

Försäkringskassan:
Dom hade lovat redan i December att allt var klart med Jossans SGI. 
Dessvärre harm an ALDRIG samma kontaktperson hos dem utan ärendet verkar gå från en stackare till en annan. Detta ledde till att en kvinna ringde Jossan häromdagen och undrade en del om henens extrainkomster under studierna och sade att om hon inte registrerade dem skule SGI bli noll. Jossan blir upprörd och är så hela dagen tills hon kommer hem och har möjlighet att ringa upp dem! Hur i hela helvetet kan man stressa en gravid kvinna så????
Allting löste sig till slut och Jossan går som planerat på sin havandeskapsledighet i nästa vecka!

Så nu hoppas jag att detta inlägg var min käre far till nöje!

Peace

6 kommentarer:

Anonym sa...

Försäkringskassan kan bli hur tokig på som helst! Vad skönt att det löste sig till slut. Får vi komma över en på en liten snabbvisit på lördag? Är nyfiken hur ni har det. Kram Lisa

Danne sa...

JA det löste sig till slut och Jossan får en SGI baserad på hennes heltidsårslön hos Svanströms!

På lördag är det IKEA och svänga runt-dagen. Men en fika mellan 12 och 13 på söndag, för ett måste vi åka till Danderyd på Profylaxkurs! Funkar det?

Puss o kram

Anonym sa...

Vi ska fiska (pimpla) med kusinerna i Vaxholm på söndag. Ska vi försöka till helgen efter?
Kram Lisa

pumpan sa...

Exakt samma problem hade jag med min havandeskapspenning för att jag jobbade extra och blabla, detta meddelade dom mig efter att jag fått ut all ersättning till full SGI och hade en vecka kvar till förlossningen så nu blir jag kanske återbetalningsskyldig. Jag fattar inte hur svårt det kan vara för dom att ha koll på sina egna regler?

Danne sa...

Lisa: Ok det låter som en bra plan! Vad roligt att pimpla! Hoppas ni får en rolig dag! Puss

Sofia: Det var som fan, nä Jossans extrainkomst visade sig vara en grund till SGI under studietiden, så nu efter studierna så är det lönen som gäller! Men faan vad jävliga dom är.

Fanny sa...

Försäkringskassan är såna... dem ringer upp och kastar vad som helst i ansiktet på folk... och bryr sig inte om att fråga om tiden är lämplig att prata eller ej... dem ringde mig på jobbet och sa att mitt SGI skulle hamna på noll... såklart hade dem fel, vilket jag fick övertala dem om..!! morr!! gravid även jag då!!