söndag 24 januari 2010

Alla goda ting är tre

Precis som Jossan, bebisen och jag! :)

Idag var sista tillfället på profylaxkursen, Annas Profylax. Ganska dyr(1900) men när det kommer till mitt barn och min kvinna är ingenting för dyrt. Otroligt bra kurs som har gett oss väldigt mycket förberedande i form av mentala förberedelser och rena tekniska tips.
Mig har det gett enormt mycket för det ger ju mig som partner en nyckelroll i förlossningen, att coacha min underbara kvinna genom svåra hinder. Hur bra är inte det, att göra födandet till en bättre upplevelse för henne. Sjukt nöjd och jag rekommenderar den starkt till alla!

Och i morse hade vi Familjen Bergman här på fika! Tage är ju världens sötaste lilla kille! Han är fett skön, sitter o glor på traktorer på youtube och är stennöjd! Dagens barn! Jag gjorde en kunglig kaka. Äpple och kanel med en knäckig yta! Tack Jennie för receptet!
Mysigt att ha syster här, jag gillar min syster. Vi snackade framtida jular och att mor och far helt enkelt får nöja sig med varannan julafton var hädanefter. Flänga runt eller ha fikarep hos sig på jul är ok, men när barnet kommer så är det lugnet och myset före allt! Lisa berättade om jular när hon var flicka och hon o pappa drog och åkte skridskor på julafton innan vi(de) åkte till någon farbror eller så först vid 13.00 eller 14.00. Det låter mer lagom än min standard!

Och min finfina korvstoganoff. Fan, falukorv det är grejjen det!

Det börjar dra ihop sig till barn snart, önskar sannerligen att tiden gick rätta så mycket snabbare!

Peace!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Jag vill gärna ha receptet! ´//Lisa

Danne sa...

Om du klickar på ordet "kaka" i texten så kommer du till receptet!

Anonym sa...

Aha, vad bra! Kram Lisa